Hackaton „Hack4Culture”

15-16.04.2016

Z 15 na 16 kwietnia w Hali Stulecia odbył się nocny hackaton organizowany w ramach GeekWeekWro. Jego tematem przewodnim była kultura w kontekście działań na rzecz społeczności lokalnej, która jest częścią większego, globalnego organizmu i ma realny wpływ na jego kształt.

 

Uczestnicy hackatonu przez całą noc z piątku na sobotę pracowali nad rozwiązaniami, które wykorzystując nowe technologie oraz narzędzia, miałyby potencjał, by poprawić jakość uczestniczenia w kulturze. Praca grup projektowych oceniona została podczas porannych prezentacji przez jurorów: Edwina Bendyka (kuratora programu Miasto Przyszłości / Laboratorium Wrocław, Jana Strycharza (dyrektora programowego Fundacji Warsztat Innowacji Społecznych), Alicję Snarską (dział Nowych Technologii w firmie Microsoft), Łukasza Czajkowskiego (Dyrektora Centrum Wspierania Biznesu w ARAW), Pawła Klimczyka (programistę i blogera związanego ze środowiskiem .NET) oraz Tomasza Brzozowskiego (analityka biznesowego, konsultanta wdrożeniowego i inżyniera oprogramowania).

 

W hackatonie wystartowało 16 zespołów. Nagroda główną ex aequo zdobyły zespół “Allegro” za projekt KUBOT, informujący o lokalnych wydarzeniach kulturalnych (ten sam pomysł otrzymał także Nagrodę Publiczności) oraz skład “Cluster of Disaster” za tindart – czyli połączenie aplikacji randkowej Tinder i sztuki, czego efektem było narzędzie umożliwiające zawieranie nowych znajomości według upodobań kulturalnych. Wyróżnienie jurorów trafiło do zespołu “Mippid”, którego propozycją była aplikacja informującą o okolicznej sztuce ulicznej oraz możliwości jej dofinansowywania.

 

Hack4Culture był pierwszym wydarzeniem zorganizowanym przez Unit4 Polska we współpracy z Europejską Stolicą Kultury Wrocław 2016 pod szyldem Mixed Coding Arts.
u4